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The effect of animal welfare labelling on consumer perceptions, emotions and purchase intentions for chicken meat

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Metadaten
Document Type:Article
Language:English
Author:Cristina Massen, Darya Hirsch, Christian H. Meyer, Wiltrud Terlau
Title translated (German):Der Einfluss eines Tierwohl-Labels auf Wahrnehmung, Emotionen und Kaufintentionen bei Geflügelfleisch
Parent Title (English):Umweltpsychologie
Volume:25
Issue:2
Pagenumber:14
First Page:190
Last Page:203
ISSN:1434-3304
Publisher:Pabst Science Publishers
Publication year:2021
Keyword:Nachhaltige Entwicklung; Nachhaltigkeit; Nahrungspräferenzen; Verbraucherforschung; Verbraucherverhalten; consumer behaviour; consumer research; food preferences; sustainability; sustainable development
Departments, institutes and facilities:Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Internationales Zentrum für Nachhaltige Entwicklung (IZNE)
Dewey Decimal Classification (DDC):3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 304 Das Sozialverhalten beeinflussende Faktoren
3 Sozialwissenschaften / 38 Handel, Kommunikation, Verkehr / 380 Handel, Kommunikation, Verkehr
Entry in this database:2022/06/21