Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 1 of 1
Back to Result List

Students’ Motivations and Motivating Students in Study Islands

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Check availability

Statistics

Show usage statistics
Metadaten
Document Type:Conference Object
Language:English
Author:Nadine Marth, Klaus Lehmann, Jürgen Apfelbeck
Parent Title (English):Auer, Guralnick et al. (Eds.): Interactive Collaborative Learning. Proceedings of the 19th ICL Conference, Vol. 1. Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 544
First Page:158
Last Page:166
ISBN:978-3-319-50336-3
DOI:https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_13
Publisher:Springer
Place of publication:Cham
Date of first publication:2017/01/08
Note:
This project has received funding from the German Federal Ministry of Education and Research (Pro-MINT-us, Förderkennzeichen 01 PL 11067), the Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft, and the Heinz-Nixdorf-Stiftung (StartGut).
Keyword:Motivation; Resource Planning; Study Island
Departments, institutes and facilities:Fachbereich Ingenieurwissenschaften und Kommunikation
Fachbereich Angewandte Naturwissenschaften
Institut für Technik, Ressourcenschonung und Energieeffizienz (TREE)
Projects:Pro-MINT-us - Förderung von MINT-Fächern und Studierfähigkeit in der Studieneinstiegsphase (DE/BMBF/01PL11067;01PL16067)
Dewey Decimal Classification (DDC):3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 378 Hochschulbildung
Entry in this database:2017/01/09