Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 8 of 4856
Back to Result List

Diversität fördern: Systemisches Peer-Coaching für internationale Studierende

Fostering diversity: Systemic peer-coaching for international students

  • Die Internationalisierung von Hochschulen muss mit passenden Angeboten für internationale Studierende einhergehen. Ein systemisches und kultursensitives Peer-Coaching kann internationale Studierende unterstützen, sich zu orientieren, zu integrieren und berufliche Ziele zu verwirklichen. Gleichzeitig entwickeln die zu Peer-Coaches ausgebildeten Studierenden Sensibilität für Diversität. Insgesamt wird ein kultursensitives Miteinander an der Hochschule gefördert.
  • Internationalization at universities must be accompanied by appropriate services for international students. A systemic and culturally sensitive peer-coaching can assist international students to better orientate, integrate and achieve their professional goals. Trained peer-coaches develop awareness for diversity issues. Overall, culturally sensitive social interactions are promoted at the university.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar Availability

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Document Type:Article
Language:German
Author:Patrizia M. Ianiro-Dahm, Agnes Derjanecz
Parent Title (German):die hochschullehre
Volume:6
Issue:20
Pagenumber:10
First Page:338
Last Page:347
ISSN:2199–8825
URN:urn:nbn:de:hbz:1044-opus-52463
DOI:https://doi.org/10.3278/HSL2020W
Publisher:wbv Media
Publishing Institution:Hochschule Bonn-Rhein-Sieg
Date of first publication:2020/11/20
Tag:Berufseinstieg; Integration; Internationale Studierende; Peer-Coaching; interkulturell
International students; career entry; integration; intercultural; peer-coaching
Departments, institutes and facilities:Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Zentrum für Wissenschafts- und Technologietransfer (ZWT)
Dewey Decimal Classification (DDC):3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 378 Hochschulbildung
Entry in this database:2020/11/24
Licence (German):License LogoCreative Commons - CC BY-NC-ND - Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International