Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 1 of 148
Back to Result List

Übergang von der Schulmathematik zur Hochschulmathematik Neue Konzepte mit pädagogischen und inhaltlichen Zielen in der Studieneingangsphase

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Check availability

Statistics

Show usage statistics
Metadaten
Document Type:Conference Object
Language:German
Author:Christine Buchholz
Parent Title (Multiple languages):Schelhowe, Schaumburg et al. (Eds.): Teaching is touching the future: Academic teaching within and across disciplines
First Page:144
Last Page:147
ISBN:978-3-937026-97-5
Publication year:2015
Departments, institutes and facilities:Fachbereich Wirtschaftswissenschaften
Projects:Pro-MINT-us - Förderung von MINT-Fächern und Studierfähigkeit in der Studieneinstiegsphase (DE/BMBF/01PL11067;01PL16067)
Dewey Decimal Classification (DDC):3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 378 Hochschulbildung
5 Naturwissenschaften und Mathematik / 50 Naturwissenschaften / 507 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen
Entry in this database:2015/09/29