Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 9 of 80
Back to Result List

Culture-Specific Perceptions of Motivation and Implications for Technology Enhanced Learning

  • The aim of our research is finding measures to preserve the learners’ initial motivation in educational settings. For that we need to avoid conflicting situations that possibly could jeopardize their joy of learning. In our thematically comprehensive Learning Culture Survey, we investigate the cultural biasing of students’ attitudes, behaviours, and expectations towards education. Particularly in times of massive international migration and growing numbers of refugees, the relevance to deeply understand cultural aspects in education increases. Just with this understanding, we can raise the awareness towards more cultural tolerance across all involved stakeholder groups and thus, foster the development of more culture-sensitive educational approaches. In this paper we focus on the most relevant aspect of motivation and comparatively discuss our study conducted in Germany and South Korea. Mit unserer Forschung wollen wir Maßnahmen finden, die dazu beitragen, die anfängliche Bildungsmaßnahmen zu Motivation von Lernern bewahren. Zu diesem Zweck in müssen Konfliktsituationen möglichst vermieden werden, wenn sie das Potential haben, ihnen die Freude am Lernen zu verderben. In unserem thematisch breitgefächerten Learning Culture Survey (Untersuchung von Lernkultur), untersuchen wir bei Lernern das Vorhandensein und den Einfluss kulturspezifischer Prägungen auf deren Verhaltensweisen, Gewohnheiten und Erwartungen bzgl. Bildung. Besonders in Zeiten massiver internationaler Migration und steigender Zahlen von Flüchtlingen wächst der Bedarf nach entsprechender Forschung stetig an. Nur wenn wir die Zusammenhänge zwischen Lernen und Kultur ausreichend verstehen, sind wir in der Lage, auf allen Ebenen die Entwicklung des erforderlichen Bewusstseins bzgl. kultursensibler Bildungsansätze zu fördern. In diesem Beitrag konzentrieren wir uns auf den sehr wichtigen Aspekt Motivation und diskutieren die Ergebnisse, die wir in unserer vergleichenden Studie in Deutschland und Südkorea erzielt haben.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Check availability

Statistics

Show usage statistics
Metadaten
Document Type:Article
Language:English
Author:Thomas Richter
Parent Title (English):European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL)
Issue:Special Issue: Best of Eden 2013/14
First Page:99
Last Page:111
URL:http://www.eurodl.org/materials/special/2015/Oslo_Richter.pdf
Publication year:2015
Keyword:Culture; E-Learning; Education; Intercultural Education; Learning Culture Survey; motivation
Dewey Decimal Classification (DDC):3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 306 Kultur und Institutionen
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Entry in this database:2018/10/23