Students’ Motivations and Motivating Students in Study Islands
Document Type: | Conference Object |
---|---|
Language: | English |
Author: | Nadine Marth, Klaus Lehmann, Jürgen Apfelbeck |
Parent Title (English): | Auer, Guralnick et al. (Eds.): Interactive Collaborative Learning. Proceedings of the 19th ICL Conference, Vol. 1. Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 544 |
First Page: | 158 |
Last Page: | 166 |
ISBN: | 978-3-319-50336-3 |
DOI: | https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_13 |
Publisher: | Springer |
Place of publication: | Cham |
Date of first publication: | 2017/01/08 |
Note: | This project has received funding from the German Federal Ministry of Education and Research (Pro-MINT-us, Förderkennzeichen 01 PL 11067), the Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft, and the Heinz-Nixdorf-Stiftung (StartGut). |
Keyword: | Motivation; Resource Planning; Study Island |
Departments, institutes and facilities: | Fachbereich Ingenieurwissenschaften und Kommunikation |
Fachbereich Angewandte Naturwissenschaften | |
Institut für Technik, Ressourcenschonung und Energieeffizienz (TREE) | |
Projects: | Pro-MINT-us - Förderung von MINT-Fächern und Studierfähigkeit in der Studieneinstiegsphase (DE/BMBF/01PL11067;01PL16067) |
Dewey Decimal Classification (DDC): | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 378 Hochschulbildung |
Entry in this database: | 2017/01/09 |