User experience predicts the effectiveness of a gamified recovery app
User Experience sagt die Wirksamkeit einer gamifizierten Erholungs-App vorher
Document Type: | Article |
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Language: | English |
Author: | Alexandra Smyth, Christine Syrek, Jo Annika Reins, Markus Domin, Monique Janneck, Dirk Lehr |
Subtitle (English): | Investigation of Holidaily—an app promoting recovery behavior after vacation and during daily working life |
Subtitle (German): | Eine Untersuchung zu Holidaily – einer App zur Förderung des Erholungsverhaltens nach dem Urlaub und im beruflichen Alltag |
Parent Title (English): | Prävention und Gesundheitsförderung |
Volume: | 13 |
Issue: | 4 |
First Page: | 319 |
Last Page: | 326 |
ISSN: | 1861-6755 |
DOI: | https://doi.org/10.1007/s11553-018-0664-z |
Publisher: | Springer |
Place of publication: | Berlin, Heidelberg |
Date of first publication: | 2018/09/06 |
Keyword: | Berufliche e‑Mental Health; Erholung; Gamifikation; Urlaub; User Experience Gamification; Occupational e‑mental health; Recovery; User experiences; Vacation |
Departments, institutes and facilities: | Fachbereich Wirtschaftswissenschaften |
Dewey Decimal Classification (DDC): | 1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie |
Entry in this database: | 2018/09/08 |