Deeper Theoretical Understanding by Means of Practical Experience in Electric and Electronic Circuits for Freshmen
Document Type: | Conference Object |
---|---|
Language: | English |
Author: | Ingo Groß, Dirk Reith, Martina Grein, Iris Groß |
Parent Title (English): | 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Dubai, United Arab Emirates, 8-11 April 2019 |
First Page: | 781 |
Last Page: | 786 |
ISBN: | 978-1-5386-9506-7 |
DOI: | https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725111 |
Publisher: | IEEE |
Date of first publication: | 2019/05/30 |
Keyword: | evaluation; first-semester students; hands-on experiences; holistic learning; learning outcomes; practical learning |
Departments, institutes and facilities: | Fachbereich Ingenieurwissenschaften und Kommunikation |
Institut für Technik, Ressourcenschonung und Energieeffizienz (TREE) | |
Zentrum für Innovation und Entwicklung in der Lehre (ZIEL) | |
Dewey Decimal Classification (DDC): | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 378 Hochschulbildung |
6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 60 Technik / 607 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen | |
Fields of research: | Zentrum für Innovation und Entwicklung in der Lehre (ZIEL) / Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) |
Entry in this database: | 2019/05/24 |